zondag 12 januari 2014

Oefen diorama

Beste modelspoorvrienden

Zoals in de vorige post al aangegeven heb ik afgelopen weekend een klein diorama gebouw. eigenlijk was het alleen de bedoeling om te oefenen met ballasten van C-rails. Een lastige klus met name omdat de hoogte tussen de spoorbielzen zo klein is. Toen ik zo bezig en het lekker vorderde, ontstond het idee om een en ander wat meer aan te kleden.

Voor de rails was ik beperkt in de keuze van het spoor. Ik heb namelijk de rails gebruikt waarvan de bedding of de aansluitingen kapot zijn of op zijn minst een deel. Doordat op het rechte plankje van 35 * 20 cm eigenlijk maar 2 rechte stukken passen en er slechts 2 rechte stukken waren, waarvan één wissel was de "layout" snel bepaald. Recht-spoor op de voorgrond en een geboden stuk aan de wissel. Daardoor ontstond linksachter een ruimte, ideaal voor de Vollmer seinpost.

Om iets van hoogte/bouw ook aan de voorkant te krijgen heb een tunnelportaal rechtsvoor geplaatst. Voor de aankleding gewoon gebruikt wat ik in de loop van de tijd al heb gekocht en dus voorhanden was.

Overzicht diorama

 Wissel, seinhuis en de auto van de seinwachter

Opel Rekord uit de jaren 60

 Seinhuis

 Ballast oefening

In een volgende post zal ik wat detail voorbeelden van de oefening laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten