dinsdag 15 september 2009

Kennismaken

Beste lezer en modelspoorfan,

Deze blog heeft als onderwerp de bouw van mijn modelspoorbaan. Na heel veel jaren met deze wens te hebben gespeeld en ook wel eens wat te hebben geprobeerd, ben ik van plan om nu een echte start te maken met een volwassen baan. Eindelijk zijn andere, zeg maar afleidende zaken, opgeruimd, heb ik de beschikking over een mooie ruimte, ook wat meer tijd en steun van mijn omgeving om te starten.
Al in de 60-70 jaren heh ik me bezig gehouden met modelbouw, maar toen ontbraken me als tiener de financiele middelen om het echt goed aan te pakken. Ook de omstandigheden, waren verre van ideaal. Op zolder onder het schuine dak met een 3 moeilijk bereikbare zijden nodigden niet uit. Ook de kennis was toen te beperkt om echt te slagen. En er waren andere "verleidingen" (vrienden, sport) of schoolwerk die roet in het eten gooide. Natuurlijk zijn sport en sociale contacten gebleven, maar het is allemaal geregelder en je verzet nu meer werk dan als tiener.
Goed, dat is mijn achtergrond op het gebied van modelspoor. Mogelijk dat in de naaste toekomst ik nog wel eens terugkom op die tijd.

Modelspoorbaan Mittelbrücke is de naam die ik heb gegeven aan het project. De Duitse naam geeft aan dat het op zijn minst een Duits georienteerde baan is. Mittelbrücke is een plaats in de verbinding van een industrieel gebied en het meer argrarische heuvelachtige achterland. In Mittelbrücke is de snelheid van het leven wat tot bedaren gekomen en zijn naast nieuwe ontwikkelingen ook tradities en het sociale leven belangrijk. Het geheel speelt zich zo in de jaren 50-60. Wel heb ik al besloten dat er bovenleidingen komen. Dus het stoom en diesel/elektricshe tractie.

Nog even iets over mijn overige hobbies. Naast modelspoor fotografeer ik veel, speel wat gitaar en ben erg actief met sport, met name hardlopen en fietsen. Dat kan prachtig in Drenthe, ik stap naar buiten en loop/fiets het bos in.
Het fotograferen komt bij de de modelbaan prima van pas, ik zal veel foto's maken en publiceren.

Als er vragen zijn, mail me gerust op michael_2nd_hand@hotmail.com (dit is mijn "handels"-email voor marktplaats/ebay enz.)

Groet en tot spoedig, Michaël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten