woensdag 23 september 2009

Mittelbrücke bestaat echt!! deel 2

Beste lezer en modelspoorfan,

Dat Mittelbrücke echt bestaat is een mooi gegeven. Nog beter is het dat het karakter van het plaatsje Bensheim zo goed aansluit bij de baan die ik wil gaan realiseren. Daarom heb ik al een paar ideeën die ik plan om te gaan verwerken in het ontwerp.

Allereerst komt er een beek met, brug en beeld. De brug zal uiteraard "Mittelbrücke" gaan heten. Op het net kwam ik nog wat informatie en foto's tegen van/over Mittelbrücke. Ik vond namelijk een website met historische gebouwen in de deelstaat Hessen. Deze site bevat alle gebouwen/standbeelden/enz in Hessen die als "monument" zijn aangeduid. Er staan ook foto's bij. Zeker een bron die bruikbaar is voor de modelbouwer.

De link naar de site is: http://denkxweb.denkmalpflege-hessen.de/cgi-bin/mapwalk.pl Daarna bij zoeken op "Kreis Bergstasse" en "Bensheim" verschijnt als eerste plaats. Om een vreemde reden moet je 2 maal op enter drukken om de "stack overflow 54" kwijt te raken. In de lange lijst van historische panden gewoon een pand aanklikken. Daarna kan je via het kaartje verplaatsen en als je met de muis over de rode panden gaat verschijnt er informatie. Aanklikken kan ook.

Via de windroospijlen van je de kaart verplaatsen. Verkleinen of vergroten gaat ook. Al met al leuk om even goed te bekijken.


Kaartje van de "Mittelbrücke". Het gele kruis markeert de brug.


Foto van een van de beelden op de brug.

In diezelfde lijn als de naamgeving voor de brug, zal het station "Bensheim" worden. Ik denk overigens niet dat ik het station Bensheim ga nabouwen. Het is te groot, ik zou zelf zeggen wat lomp, voor een modelbaan. Wat is jullie kommentaar.




Dan als laatste nog een voorbeeld van pand aan de Haupstrasse 41, zomaar een van de vele panden.



Groet, Michaël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten