maandag 23 november 2009

Andere zaken....

Beste modelspoorfan,

Modelbouw is voor mij een passie, maar ik moet wel iets bekennen, het is niet mijn enige passie. Dat is dan ook de reden waarom de voortgang met wat horten en stoten gaat.

Naast een 40 urige werkweek en een gezin met kids zo rond de 10 jaar, heb ik nog aantal hobbies. Sporten is de hobby die ik heel consequent beoefen. Het is ook de activiteit die ik het laatste schrap als er weinig tijd is, door druk werk of anders. Of liever gezegd ik schrap het nooit. Als het moet stap is 's avonds om 22:00 uur nog naar buiten in het donker om ruim 10 km te gaan hardlopen/joggen. Zo'n 11 - 12 km/uur is mijn tempo. En mocht het erg slecht weer (storm en regen) dan staat er op zolder nog een spinning apperaat. Dan maar een uurtje spinnen.


Sporten is een echte levensbehoefte, niet sporten betekent dat ik chagerijnig wordt en ik niet lekker in mijn vel zit. Daar kan niets tegenop, helaas ook de gedachte aan modelbouw. In het totaal loop ik rond de 120 km per maand en verder nog wat spinnen (met het werk), schaatsen in de winter als het echt koud is en fietsen in de zomer als het lekker weer is. Alles bij elkaar toch zeker een 4 uur per week behoorlijk intensief sporten.




Foto van de Dam tot Dam, bijna aan het einde van de 10 Engelse mijlen

Daarnaast speel ik een beetje gitaar. Ben ik helaas te laat in mijn leven mee begonnen, ik was bijna 50. De vingers zijn niet zo vlot meer en grepen zijn lastig. Maar het is wel erg leuk en een beetje tokkelen lukt al aardig, al zeg ik het zelf.

Tot slot probeer ik wat te lezen, de actualiteit bij te houden, voor thuis PC beheerder te spelen en niet te vergeten zo nu en dan te fotograferen. Van die laatste activiteit zullen jullie de resultaten zeker zien. Ik ben namelijk van plan de vorderingen van de modelbaan vast te leggen op foto en mogelijk clipjes enz.

De volgende post zal ik de eerste onderbouw module laten zien. Ben er iets verder meegekomen, maar heb nog geen plaatjes.

Groet, Michaël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten