woensdag 11 november 2009

Bouw is begonnen

Beste modelspoorfans,

Afgelopen weekend is de fysieke bouw van het plan mittelbrücke" dan echt begonnen. Op zaterdag heb ik 12 meter 94 * 18 mm balkjes opgehaald voor de eerste 2 delen van de onderbouw. Zoals gemeld ga ik een open onderbouw methode toepassen.
Op zondag heb ik de balken voor de linker sectie (zeg maar de stationszijde) gezaagd. Verder is er nog niets in elkaar gezet, dat komt volgend weekend.

Wel is het te vermelden dat ik hebt ontdekt dat de prijzen van vuren balk hout erg uit elkaar liggen. Bij de Gamma betaal je € 2,59 per meter. Ik vond en vind dat een hoge prijs. Bij mijn lokale bouwhandel annex houthandel informeerde ik en zij leveren voor € 1,15 per meter. Natuurlijk ben ik naar de houthandel gegaan. Overigens heb ik geen verschil kunnen zien in kwaliteit. Wees dus op je hoede en vergelijk prijzen, het loont.

Groet en tot spoedig, Michaël

1 opmerking:

  1. Goed om te horen dat de bouw is begonnen.
    Succes en we zien de foto´s wel verschijnen.

    Gr.
    Lokkie

    BeantwoordenVerwijderen