woensdag 7 oktober 2009

Sporenplan Mittelbrücke deel 2

Beste lezer en modelspoorfan,

In deze post wil ik graag wat meer laten zien van de ruimte die ik wil gaan gebruiken. Het is een kamer op zolder, of liever gezegd op de 2-de verdieping. Het huis heeft een lessenaarsdak, dus er is meer sprake van een gewone verdieping. Eigenlijk is het zelfs zo dat aan de voorzijde de kamer veel hoger is dan een normale kamer. De maximale hoogte is ruim 3 meter.

De diepte van de kamer is een kleine 4 meter en de breedte ruim 2 meter. Zie bijgaande plattegrond:


De foto's geeft een indruk van de kamer, met de lichtinval via het raam. (Samengesteld met


Raam, veel licht!!


Lange wand waarlangs de modelspoorbaan komt


Wand met kast, misschien ruimte voor een werkplek.

Alles bij elkaar ben ik best heel tevreden over de ruimte die ik kan benutten.

Sporenplan Bensheim

Dan nog een punt van geheel andere orde. In mijn zoektocht naar informatie over Bensheim ben ik op het "spoor" van het spoorplan gekomen. Via de site http://www.sporenplan.nl/ heb ik het gevonden. Overigens een aanrader, heel Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Frankrijk en nog meer staan er kompleet op als simpel diagram.

Onderstaande is de simpele voorstelling van Bensheim. Alle sporen staan erop en samen met luchtfoto's via google is het makkelijk te recontrueren hoe e.e.a. loopt en hoe groot het is. Overigens is het toch niet mogelijk om e.e.a. in verhouding te bouwen. Ik ben al blij als alle sporen passen in het emplacement. Maar daarover later zeker meer. Ik ga het eerst eens verwerken in Wintrack.




Groet en tot ziens, Michaël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten